VILLKOR – FÖRHANDSBESTÄLLNING

Kunder i Nikon Store kan förhandsbeställa alla produkter som anger förhandsbeställning som ett alternativ. Via denna procedur kan du reservera en produkt innan den är tillgänglig. När en kund förhandsbeställer en produkt i Nikon Store reserveras den så att kunden blir bland de första som får produkten från och med det datum då den kan köpas.

Bara vissa produkter i Nikon Store kan förhandsbeställas. Förhandsbeställning är endast tillgänglig för produkter som ska släppas och som ännu inte lagerförs i Nikon Store. Kunden kan avgöra om en produkt kan förhandsbeställas genom att gå till berörd produktsida. Om förhandsbeställning anges som ett alternativ, klargörs det genom en förhandsbeställningsknapp och en produktstatustext. När datumet för försäljningsstart för en produkt som kan förhandsbeställas har passerats, kan den inte längre förhandsbeställas.

Kunder får inte inkludera förhandsbeställda produkter och produkter som redan är tillgängliga på samma beställning, och de får heller inte inkludera flera förhandsbeställda produkter på samma beställning. Olika typer av förhandsbeställda produkter och redan tillgängliga produkter måste istället beställas separat.

Betalning för förhandsbeställningar i Nikon Store kan bara göras med kreditkort. Nikon Store accepterar betalning med Visa, American Express och MasterCard.

Förhandsbeställningar som görs via Nikon Store ska betraktas som reservationer snarare än inköp, till den tidpunkt då betalning debiteras när beställningen är klar att skickas. Nikon Store får betalningsauktorisering vid beställningstillfället, och kreditkortet debiteras när produkten skickas. Vi debiterar inte kundens kreditkort vid beställningstillfället.

När en förhandsbeställning görs via Nikon Store, får du ett meddelande om att beställningen har slutförts i ett bekräftelsemeddelande via e-post som anger vilken produkt du har reserverat. Om du inte får ett bekräftelsemeddelande inom 24 timmar efter det att du har reserverat en produkt, kontakta vår kundsupport.

När din beställning är klar att skickas, får du ett e-postmeddelande med faktura och information om leveransen. Vid det tillfället debiteras ditt kreditkort. Om ditt kreditkort av något skäl inte kan debiteras när din beställning är klar att skickas, kommer din beställning att upphävas. Om giltighetstiden för ditt kreditkort löper ut innan din beställning ska skickas, kontakta vår kundsupport. Vi kan upphäva din ursprungliga beställning så att du kan reservera produkten på nytt.

Som kund i Nikon Store kan du när som helst annullera din förhandsbeställning genom att skicka ett e-postmeddelande till oss. Om du vill annullera din förhandsbeställning, kontakta vår kundsupport.



Your previous queries:
Inga artiklar hittades. Försök igen.
ZB1 Rebate Credit Memo