Vanliga frågor: Returer

Hur gör jag en retur

Kostnadsfria returer
Det är enkelt att returnera produkter till oss och det kostar inget.

Returvillkor
Du har 14 dagar på dig att returnera en beställning efter att du mottagit den. Du kan välja att antingen returnera hela beställningen eller delar av den.
Varorna måste vara i nyskick, oanvända och innehålla alla originalförpackningar och tillbehör.
Läs vår VILLKOREN för mer information.

Returanmälan
Om du vill returnera en beställning ringer du Nikon Stores kundtjänst och gör en returanmälan och får ett så kallat RMA-nummer.

Du kan returnera produkter på två sätt:
- Du kan lämna in de produkter du vill returnera till ditt närmaste postkontor där det hämtas upp av vår distributionspartner Cycleon.
- Du kan be Cycleon hämta upp de produkter du vill returnera på lämplig plats.
- Paketera varorna omsorgsfullt och i originalförpackningen när du returnerar varor. Se till att returetiketten är synlig på paketet och att adressen och streckkoden inte täcks över eller ändras. Cycleon skickar produkterna till vårt lager där de jämförs med din returanmälan och den returpolicy som beskrivs i våra villkor. Om allt stämmer påbörjas återbetalningsprocessen. Om problem uppstår vid kontrollen kontaktas Nikon Stores kundtjänst som underrättar dig om problemet.
- Returer som inte uppfyller villkoren (t.ex. ofullständiga returer eller om tillbehör saknas) måste ersättas och återbetalningsbeloppet justeras efter denna ersättning.

Återbetalning på grund av retur

Alla returnerade produkter inspekteras så att inga delar eller tillbehör saknas.
Om allt stämmer underrättas Nikon Stores kundtjänst om detta och återbetalningen påbörjas. Vår betalningspartner kontaktas och pengarna överförs till ditt konto. Vi genomför återbetalningen så fort som möjligt efter att vi godkänt de returnerade varorna. Mer information finns i VILLKOREN.

Returer som inte möter villkoren

Om du returnerar varor som inte uppfyller den returpolicy som beskrivs i villkoren godkänns den inte och du kommer då att kontaktas av en representant från Nikon Stores kundtjänst.

Annullering av en del av en order

Om du upptäcker att du har gjort en felbeställning och vill annullera beställningen går detta bra förutsatt att beställningen ännu inte skickats.

Kan jag annullera en del av en beställning?
Du kan välja att annullera hela beställningen eller endast en del av den.

Hur sent kan jag annullera en beställning?
Beställningar och beställningsrader kan annulleras innan de bekräftas men inte senare (dvs. innan de paketeras och ges statusen Bearbetas). Om du väntar för länge måste du vänta tills du mottagit beställningen och därefter returnera de varor du inte vill behålla. Läs mer i Vanliga frågor och svar under RETURER.

Hur gör jag för att annullera en beställning?
Om du vill annullera en beställning, eller delar av en beställning, ringer du Nikon Stores kundtjänst så hjälper de dig med detta.

Annullera en betalning
Om du annullerar en beställning, eller delar av en beställning, skickar Nikon Stores kundtjänst en annulleringsanmälan till vår betalningspartner (Ogone). Om du annullerar hela beställningen annulleras hela beställningen och inga avgifter tillkommer. Om du annullerar delar av beställningar justeras det belopp som ska återbetalas till ditt kreditkort när din nya beställning skickats.

Andra en beställning

Hur sent kan jag ändra en beställning?
En beställning kan ändras fram till statusen bekräftas men inte senare (dvs. innan den paketeras och får statusen Bearbetas).

Hur ändrar jag en beställning?
Om du vill ändra en beställning kontaktar du Nikon Stores kundtjänst via telefon. De kan justera din beställning i följande situationer:
- Om du vill lägga till fler varor till din beställning eller öka kvantiteten på en befintlig post i beställningsraden placerar kundtjänst en ny beställning åt dig.
- Om du vill ta bort en vara från en beställning eller minska kvantiteten på befintliga poster i beställningsraden justerar kundtjänst din beställning och påbörjar en delåterbetalningsprocess.
- Om du vill justera dina personuppgifter eller ändra leveransadress uppdaterar kundtjänsten dessa uppgifter åt dig.
- Om du vill ändra leverans- eller betalningsmetod och detta genererar högre eller lägre totalkostnader ser kundtjänst till att rätt belopp dras från ditt kreditkort efter leverans.

Annullera en beställning
Om du annullerar en beställning, eller delar av en beställning, skickar Nikon Stores kundtjänst en annulleringsanmälan till vår betalningspartner (Ogone). Om du annullerar hela beställningen annulleras hela beställningen. Om du annullerar delar av beställningar justeras det belopp som ska återbetalas till ditt kreditkort när din nya beställning skickats.

Skadad vara efter giltig returperiod

Om de varor du mottagit skadats när returneringsperioden upphört kontaktar du Nikons supportcenter

 

 



Your previous queries:
Inga artiklar hittades. Försök igen.
ZB1 Rebate Credit Memo