Vanliga frågor: Förhandsbeställningar

Vad är en förhandsbeställning?

Genom att göra en förhandsbeställning kan du reservera en produkt innan den är tillgänglig. När du förhandsbeställer en produkt i Nikon Store reserveras den så att du blir bland de första som får den från och med det datum då produkten kan köpas.

Kan alla produkter förhandsbeställas?

Nej, bara vissa produkter kan förhandsbeställas. På varje produktsida klargör en knapp och en produktstatustext om artikeln kan förhandsbeställas. När datumet för säljstart för en produkt som kan förhandsbeställas har passerats, kan produkten inte längre förhandsbeställas.

Kan lagerförda produkter ingå i samma beställning som förhandsbeställda produkter?

Nej, separata beställningar måste göras för lagerförda produkter och produkter för förhandsbeställning. Olika förhandsbeställda produkter måste också beställas separat istället för att inkluderas i en och samma beställning.

Det är för att olika förhandsbeställda produkter kan ha olika datum för säljstart, och om icke förhandsbeställda produkter ingår i samma beställning som förhandsbeställda produkter kan leveransen av hela beställningen försenas. Du måste därför göra individuella, separata beställningar för olika typer av förhandsbeställda produkter och redan tillgängliga produkter.

Hur vet jag om ni har tagit emot min förhandsbeställning?

När din beställning har slutförts får du en bekräftelse via e-post. Bekräftelsemeddelandet anger den produkt som du har reserverat, och vi levererar den till dig så snart den blir tillgänglig på vårt lager. Om du har förhandsbeställt/reserverat en produkt men inte får ett bekräftelsemeddelande inom 24 timmar, kontakta vår kundtjänst.

Kan jag göra ändringar i min beställning?

Om du behöver göra ändringar i din beställning, kontakta vår kundtjänst. De kan hjälpa dig om beställningen inte har skickats ännu. Observera att vi inte kan ändra dina betalningsuppgifter.

Får jag ett meddelande när min beställning är klar?

Ja, du får ett meddelande med en bifogad faktura som redan har debiterats, tillsammans med UPS spårningsnummer. Beställningar skickas normalt ut alldeles före försäljningsstarten så du kan förvänta dig att få din produkt kort efter datumet för säljstarten.

Kan alla betalningsmetoder användas för att göra en förhandsbeställning?

Förhandsbeställningar av produkter från Nikon Store kan bara göras via betalning med kreditkort. Visa och MasterCard accepteras.

När debiteras mitt kreditkort?

Ditt kreditkort debiteras först när produkten är klar för leverans.

Vad händer om auktoriseringen misslyckas vid debiteringen av kreditkortet?

Om ditt kreditkort av något skäl inte kan debiteras när din beställning är redo att levereras, t.ex. om kortets giltighetstid har löpt ut när debiteringen ska ske, kommer din beställning att upphävas. Om giltighetstiden för ditt kreditkort löper ut innan din beställning ska skickas, kontakta oss för att annullera din ursprungliga beställning och göra en ny reservation.

Hur annullerar jag min beställning?

En kund som har reserverat (”förhandsbeställt”) en produkt från Nikon Store kan när som helst skicka ett e-postmeddelande till vårt team för att annullera beställningen under förutsättning att den inte har skickats ännu. Kontakta vår kundsupportavdelning om du vill annullera din beställning.

När beställningen har skickats kan den inte längre annulleras. Du kan dock returnera artiklar som du inte vill ha inom 14 dagar efter leverans. Kontakta vår kundtjänst för mer information om hur du returnerar dina produkter. Denna service är kostnadsfri.



Your previous queries:
Inga artiklar hittades. Försök igen.
ZB1 Rebate Credit Memo