Vi accepterar följande betalningsmetoder: Vid kreditkortstransaktioner ombeds du att uppge dina kreditkortsuppgifter när du slutför köpet. Vår betalningspartner (Adyen) kontrollerar dina kreditkortsuppgifter och godkänner betalningen om kontrollen genomfördes utan problem. Pengarna dras inte från ditt kort förrän varorna skickats.
Nikon använder sig av en oberoende betalningspartner, Adyen, som verifierar dina kreditkortsuppgifter med din bank. Orsaker till att ett kreditkort inte godkänns kan bl.a. vara: Kreditkontrollerna görs via vår eCommerce-plattform och genom vår betalningspartner (Adyen) för samtliga kreditkortstransaktioner.
Alla priser som anges inkluderar skatt: Moms, och eventuella lokala skatter.Vanliga frågor: Betalning
Betalningssätt
- Master Card, Visa
- Maestro, Trustly
Alla betalningar går via vår betalningspartner Adyen.
När Nikon belastar ditt konto
Om problem uppstår när pengarna dras kontaktas du av Nikon Stores kundtjänst.Nekat kreditkort
- Ditt konto saknar täckning
- Kreditkortet har blockerats
- Kreditkortet har registrerats som stulet och blockerats
Om ditt kreditkort inte godkänns ska du kontakta din bank för att ta reda på orsaken. Nikon har inte tillgång till några av dina ekonomiska uppgifter och får inte reda på varför ditt kort underkänts.
Förebyggande av kontokortsbedrägerier
Om vi får kännedom om eventuella bedrägerier kontaktas du av Nikon Stores kundtjänst som ber dig att autentisera din beställning. Till exempel: om två beställningar placeras med dina autentiseringsuppgifter med kort mellanrum ombeds du att bekräfta att du placerat båda beställningarna innan någon av dessa beställningar behandlas.
Moms & andra skatter